08 abril, 2014

Beach, please

P4060061
P4060063
P4060041
P4060058
P4060073
P4060082
P4060084
P4060090

Lately, my weekends had been all about staying home either studying or watching movies while it was pouring in rain outside. I have to admit I was getting kind of sick of this routine and mostly sick of this winter-like weather. Fortunately, spring decided to show up this last weekend and I went out to enjoy it the best way possible: by the sea.
You probably know how much I love summer time and spending my days at the beach so it seemed like the perfect opportunity to recover from my winter blues. I spent the Sunday in Sesimbra, a seaside village and it was amazing! Lot's of sun, earring the sound of the waves, getting some ice cream and having an amazing seafood dinner. Exactly what I imagine for a perfect spring day. Now I'm once again stuck at home for the next couple of days studying for my physical chemistry test while the sun is shining outside. I can't wait for my tiny yet worthy spring break. How was your weekend?

nesjgd-horz

Ultimamente, os fins de semana têm sido passados em casa ou agarrada aos livros, ou a ver filmes enquanto chove torrencialmente na rua. Felizmente, o meu destino mudou e a primavera voltou a dar o ar da sua graça e obviamente, corri para fora de casa assim que pude.
O meu domingo foi então, repleto do que considero essencial a um belo dia de primavera: sol, barulho das ondas, gelado de after eight, mais sol e um ótimo jantar em que o personagem principal foi o marisco. Não podia deixar de ser estando eu em Sesimbra, uma das minhas "vilas" preferidas junto ao mar.
No meio disto, tudo o que ficou foram as calorias a mais e uma imensa vontade de ver o verão bater à porta. O regresso à praia e à pele morena já estiveram mais longe.
Até lá, vou voltar a trancar-me em casa a estudar Química Física enquanto conto os dias até às minhas mini-férias da Páscoa. Como passaram este último domingo?

 twitter flickr lookbook facebook  youtube bloglovin

5 comentários:

  1. cool pictures !
    Sara
    http://thecrimeofashion.blogspot.fr/

    ResponderEliminar
  2. Gelado after eight não poderiam ter inventado gelado melhor :p, é o meu preferido!
    Belo dia passado, gostei muito das fotos :)
    Beijinhos

    ResponderEliminar
  3. O meu também foi bom, e o fim de tarde à beira mar também! ;)

    Isa M., Tic Tac Living
    OASAP Giveaway

    ResponderEliminar
  4. Sesimbra é dos meus lugares preferidos! Boas memórias de passeios com os meus pais aí! Saudades!!!!

    My Pretty Mess blog
    Página do facebook

    ResponderEliminar