24 janeiro, 2014

FRIDAY FOCUS | The foundation question

df824761052ff0cdb440527be0a27dab-tile


I've been thinking about this question for quite a while and I decided to take advantage of my today's rambling mode to share my thoughts with you, guys.
As you can see I'm a blogger (duh!) as well as a Youtuber. In fact, I'm quite more successful in the Youtube comunity that I am among bloggers but I do feel slightly torn apart whenever I upload a makeup video on Youtube. Is not that I think there is anything wrong with the way I do my makeup, or that people don't appreciate my tutorials or get ready with me kind of videos but going through everyone else's take on makeup I can see I lack an important step: foundation.
I maybe wear foundation once a year (I'm not even joking) either for a really important event or when I feel like my face is so wrecked I can't go on a night out without covering my face (which hardly occurs). I would never ever go out in the morning wearing foundation! I mean, I've owneed a BB cream and a tinted moisturizer for more than a year now and I'm not even halfway through them.
By no means I think my face is perfect and I am completly aware that I do have flaws (and blemishes, and scaring) that could easily be covered up with minimal makeup but I can't be bother to put on makeup everyday (or spending hours taking it off every night).
I honestly see girls on Youtube with amazing faces wearing a medium cover foundation, what the heck? If you do have great skin isn't it wrong putting on lots of products that will keep your skin from breathing properly? Don't you think that your makeup routine will likely ruin your face in a couple of years?
Yes, I know some jobs require you to wear a full face of makeup and it's something you have to accept but I'm talking about girls I see every day (mostly at Uni) wearing makeup like they need to be photoshoot ready all the time.
I don't really care how many flaws I have on my face, I'd rather be au naturel all day than looking like a porcelain doll. No matter how great people do their foudation or how amazing they are matching their face to their neck, it's still really easy to tell if someone is wearing makeup or not.
And don't get me started on how men feel about that 'cause they're quite masters on telling how much makeup a girl is wearing and a full face of makeup is a big turn-off for them. In case you don't know, they can actually tell when you fill in your eyebrows and they hate it!
I'm not trying to say people wear makeup to please anyone in particular, I'm aware that most people wear it to feel more confident on their "own" skin. Wouldn't it be nice if those people just found a way to appreciate themselves and what they were given instead of trying to mask it? I love seeing a confident girl with no foundation on! 
I'm not judging, I honestly think there might be something wrong with me. What do you think?


nesjgd-horz

Sempre que vejo vídeos no Youtube, em especial Get Ready With Me's, acabo sempre por me sentir sensivelmente isolada das restantes Youtubers por uma simples razão: base.
Base é uma coisa que não incluo na minha rotina de maquilhagem excepto em casos extremos de "cara numa desgraça quando quero ir sair à noite". De dia, nunca e não por achar que tenho uma cara perfeita e maravilhosamente uniforme (I wish) mas por uma imensidão de razões que irei enumerar. Eu até tenho um BB Cream e um tinted moisturizer mas posso dizer que habitam há mais de um ano na minha gaveta e nem 1/4 deles utilizei, shame on me. Ninguém imagina a dificuldade que tive em fazer este vídeo sem sair a correr para tirar toda a base de cima da minha cara.
Sinto-me bastante confusa quando vejo rotinas de maquilhagem de raparigas jovens e com uma pele, digamos, decente a começar com uma generosa aplicação de base de cobertura média ou superior e eu pergunto, porquê? Serei a única a achar que devo dar à minha pele o direito ao ar puro? Ou que anos de maquilhagem só acabarão por piorar a sua situação no futuro? Só eu é que acho que é totalmente desnecessário? E não é só no Youtube, diariamente estou rodeada de pessoas que passam pelo menos, 30 minutos a cobrir a cara com base até ficarem prontas para uma sessão fotográfica (no entanto, passam o dia na Universidade).
Não sei se terei alguma confiança extraordinária em mim própria mas não sinto a necessidade de cobrir as minhas borbulhas, manchas ou marcas de varicela para poder enfrentar o mundo. Não há nada como sentir-me natural e nada o substitui, por muito boa que possa ser a conseguir ter a cara da mesma côr do pescoço.
E nem vou falar da capacidade dos homens em detectar reminiscências de maquilhagem na cara de uma rapariga, coisa que normalmente odeiam. E se não sabem, eles também percebem quando preenchemos as sobrancelhas e... turn off.
Não estou a dizer que as pessoas usam maquilhagem para agradar alguém, percebo perfeitamente a questão da confiança envolvida mas não deixo de pensar que encontrar um método mais natural de ganhar auto-confiança poderia ser bem mais proveitoso e prolongado.
Ou se calhar, eu é que estou mal.
O que acham?
 twitter flickr lookbook youtube bloglovin

7 comentários:

  1. Em certos aspetos concordo contigo :)

    myredkiss.blogspot.com

    ResponderEliminar
  2. Concordo! :)
    x
    http://stylish-creation.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  3. Obrigada! ♥
    Em algumas coisas concordo contigo! Em ponho base todos os dias mas demoro menos de 5 minutos!
    http://keepcalmandshopvintage.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  4. Não estás sozinha neste mundo! Raramente uso base, só em alguma saída à noite ou evento mais especial.
    Só para teres noção tenho a mesma base à uns 3 ou 4 anos, o frasco é pequeno (p'rai 30ml ou nem isso) e está longe de ter acabado! Provavelmente até nem é seguro por aquilo na cara, que já deve estar fora de prazo :p

    ResponderEliminar
  5. Acho que fazes muito bem em evitar a base ao máximo! Embora se for de boa qualidade não traga muitos danos, causa sempre algum mal na pele, por não a deixa respirar por inteiro, e sem dúvida que o que é natural é melhor :)
    Beijinhos e parabéns pelo blog, já te estou a seguir :)

    www.redcarpeteveryday.blogspot.com

    ResponderEliminar
  6. obrigada <3
    eu há dias em que não consigo sair de casa sem base e outros em que nem uso nada (especialmente no verão)

    ResponderEliminar
  7. very nice post! :*

    http://landing-in-fashion.blogspot.com/

    ResponderEliminar