29 janeiro, 2013

I really need a black biker jacket



As much as I keep hearing everyone telling me that I own to much clothes and that I don't need to buy any piece of clothing for the next 100 years I can always think of something that's missing on my wardrobe. Last sunday while I was shopping in the sales I realized there was a essential piece that I couldn't find in my closet: a black biker jacket. I have absolutely no idea how have I been able to survive through 17 years of existence without that staple piece and the more I think about it the more I realize I really need one.
After a lot of thought I decided I'd take advantage of the winter sales and I'd go on a hunt for the perfect jacket. Wish me luck!

Now I just can't stop creating outfits on my mind featuring my soon new leather jacket and I couldn't help putting together this two outfits to show you. I chose this jacket from Topshop which I'm absolutely in love with. What's your favourite?



Apesar de ouvir constantemente que tenho toneladas de roupa e que estou fornecida para os próximos 100 anos consigo sempre lembrar-me de qualquer peça que falte no meu armário. No domingo, enquanto tentava comprar roupa nos saldos percebi que há algo essencial que nunca foi visto nem achado no meu roupeiro: um casaco de cabedal preto. Sinceramente, agora que penso nisso, não consigo entender como fui capaz de sobreviver 17 anos sem uma das peças mais essenciais de um guarda roupa de inverno e quanto mais penso, mais percebo que preciso mesmo de um. Por isso vou aproveitar os saldos para ir em busca do casaco perfeito. Whish me luck!
Agora claro parece que a única coisa que consigo produzir na minha mente são conjuntos em que entra esse casaco e recriei dois deles para vos mostrar. Utilizei este casaco da Topshop pelo qual estou apaixonada! Qual é o vosso preferido?






 formspring • twitter flickr lookbook

9 comentários:

  1. Id love a leather jacket! :D I hink both outfits you made are great!the first is my favourite I think! :Dx
    Sofia x

    ResponderEliminar
  2. Sem dúvida que é um essencial em qualquer guarda-roupa, dá um toque edgy mas elegante a qualquer look e usável em practicamente qualquer estação do ano :)

    ResponderEliminar
  3. Obrigada Mara! ♥
    Pessoalmente adoro casacos de cabedal, são tão versáteis, e dão sempre um toque mais edgy a qualquer look!
    Adorei o 1º look, está muito giro!

    ResponderEliminar
  4. hey lovie, thanks so much!:)
    a black biker jacket can never be wrong! and oh, i know what you're talking about... i have a full closet too and i can always think of something more to add. i don't know what i'm going to do when my closet doesn't have space anymore haha.

    lots of love xx

    ResponderEliminar
  5. love how you styled these looks! so chic!
    say hello-
    www.stylemailbox.com

    ResponderEliminar
  6. oh yes for sure. a black biker jacket
    should be in every wardrobe.
    lovely greets
    maren anita

    GIVEAWAY:

    Daniel Wellington watch

    FASHION-MEETS-ART by Maren Anita

    ResponderEliminar
  7. me gusta mucho!!!

    XOXO
    Arianna

    http://aryannastyle.blogspot.it/

    ResponderEliminar
  8. Adoro o colar é perfeito :)
    beijinhos

    http://passosdemoda.blogspot.pt/

    ResponderEliminar